Slaapcoaching

Slaapcoaching voor baby's en kinderen

Slapen of rusten...als u zelf al eens nachtenlang wakker geweest bent, dan weet u ongetwijfeld hoe belangrijk dit is. Het is een absolute noodzaak, ook voor baby's en kinderen. Een kind heeft zijn namelijk slaap nodig om te kunnen groeien en zich te ontwikkelen. Daarom zijn slaapproblemen bij uw baby of kind zeker ernstig te nemen als ze te lang aanslepen.

Het is voor uzelf ook belangrijk dat uw kind goed slaapt. U heeft namelijk zelf uw slaap nodig om te kunnen recupereren zowel op fysisch als mentaal vlak en het stelt u als ouder gerust als uw kind goed slaapt.

Bij baby's en kinderen is het echter niet altijd zo vanzelfsprekend om goed te slapen. Er is ook geen pasklaar antwoord voor elk kind dat moeilijk slaapt. Iedere baby of kind heeft zo zijn eigen verhaal waar in de eerste plaats naar geluisterd zal worden.

De ESP gezondheidstest kan hierbij ook een hulpmiddel zijn om zo meer inzicht te krijgen in de oorzaak van de slaapproblemen. De programma's van de ESP gezondheidstest zijn volledig aangepast voor baby's en kinderen.

Aan de hand van deze resultaten en uw verhaal wordt er een behandeling of therapie voorgesteld die volledig op maat van uw baby of kind is.

Slaapcoaching voor jongeren

Slaapproblemen bij jongeren kunnen onderverdeeld worden in twee categorieën.

Een eerste categorie zijn pubers (12 tot 15 jaar). Een puber heeft gemiddeld 9 uur slaap nodig. Toch krijgen maar weinig tieners voldoende uurtjes rust per nacht. Te weinig slaap heeft bij hen echter een nadelig effect op schoolprestaties en het vergroot de kans op depressie. Daarom is het dan ook belangrijk dat zij voldoende slaap krijgen.

Als tweede categorie zijn er de adolescenten (15 tot 18 jaar). Bij adolescenten komen slaapproblemen veelvuldig voor. Zij of hun ouders melden zich vooral met de gevolgen hiervan zoals gebrek aan energie, slaperigheid overdag, stemmingsproblemen of verminderde schoolprestaties.
Het overgrote deel van de adolescenten met slaapgebrek, blijkt verkeerde slaapgewoontes te hebben. Bij iemand die minder dan acht uur slaapt, ontbreken de laatste twee uur van de slaap en die zijn essentieel om nieuwe informatie in het geheugen op te slaan.

Uitleg van het probleem en vooral voorlichting over een goede slaaphygiëne staan centraal in de eerste aanpak van slaapproblemen bij adolescenten.

Slaapcoaching voor volwassenen

Een goede nachtrust is voor ieder mens onmisbaar. Wie goed slaapt, geniet meer van het leven. De meeste mensen vinden slapen een vanzelfspekendheid. Zolang het probleemloos verloopt, hoef je er inderdaad niet veel aandacht aan te besteden.

Eén op de tien volwassenen neemt regelmatig slaapmiddelen. Velen verlangen echter naar een goede nachtrust zonder medicatie.

Belangrijk om te weten is dat slaapproblemen zelden beschouwd kunnen worden als enkel maar problemen van de nacht. Wat er overdag in je omgaat bepaalt namelijk mee de kwaliteit van je slaap.

Het unieke aspect van onze slaaptraining is dat zij gebaseerd is op de principes van 'mindfulness'. Dit staat voor 'met volle aandacht door het leven gaan'. Op die manier zorgen we ervoor dat u meer greep krijgt op uw slaaprovende factoren zoals stress, drukte, onrust, piekeren, negatieve gedachten en gevoelens.

We helpen u zo op weg naar een kwalitatieve nachtrust!

Reacties kunnen niet achtergelaten worden op dit moment.